PIĄTY BIEG W BIZNESIE

RS Components Sp. z o.o. to globalny dystrybutor produktów z zakresu automatyki, utrzymania ruchu, elektryki i elektroniki. O wizji firmy i planach rozwoju opowiada Dyrektor Zarządzająca na Europę Wschodnią Karolina Szczepaniak-Batory oraz Marketing Manager Marcin Jóźwiakowski.
RS Components wyróżnia się w branży przede wszystkim bardzo szerokim asortymentem produktowym światowych producentów. W chwili obecnej to ponad 600 000 produktów, ale firma dąży do przekroczenia liczby 1 000 000. Ta wszechstronna oferta skierowana jest do klientów biznesowych z różnych gałęzi przemysłu i każdego miesiąca poszerzana jest o ok. 1000 nowych artykułów. Początki firmy sięgają przełomu lat 20/30-tych; natomiast oddział na rynki Europy Wschodniej otwarty został w 2010 r.
RS Components jest przedsiębiorstwem globalnym wywodzącym się z Wielkiej Brytanii. W związku z tym zmiany z początkiem 2020 roku związane z Brexitem wprowadziły wiele wyzwań, mimo to firma utrzymała kompleksową ofertę i stabilizację.
RS jest jak wielka maszyna, która włącza piąty bieg dla jeszcze szybszego wkraczania w nowe technologie oraz wprowadzania rozwiązań wspierających rozwój biznesu naszych klientów – mówi Karolina Szczepaniak-Batory. Firma koncentruje się na digitalizacji i optymalizacji procesów dla ciągłej ekspansji, poszerzania oferty produktowej oraz usprawniania systemów dostaw. Wszystko po to, aby nieustannie podążać za potrzebami klientów oraz zmieniającymi się realiami rynku.
RS konsekwentnie dąży do tego, aby być jeszcze silniejszą oraz bardziej rozpoznawalną marką w Europie. Firma planuje otwarcie sieci stacjonarnych sklepów RS Locals w Polsce. Jest to długofalowa strategia, która bezpośrednio ukaże klientom najwyższą jakość usług oraz dodatkowo usprawni czas dostaw.
W 2020 r RS świętował 10-lecie platformy internetowej DesignSpark. Jest to społeczność online dla inżynierów, projektantów i pasjonatów technologii, będąca miejscem wymiany pomysłów oraz zapewniająca rozwiązania projektowe i wsparcie dzięki szybkiemu prototypowaniu. Ogólnodostępne profesjonalne oprogramowanie obejmujące projektowanie PCB, a także narzędzia mechaniczne i elektryczne umożliwia realizację projektów na całym świecie. Korzystają z niego profesjonalni inżynierowie, twórcy technologii oraz studenci. „Udostępniamy autorski software w ramach platformy DesignSpark. Oprogramowanie to jest bezpłatne, dzięki czemu jest szeroko dostępne np. dla uczniów szkół technicznych dla praktycznego wsparcia edukacji” – mówi Marcin Jóźwiakowski.
RS Components kieruje się wartościami Diversity & Inclusion, które oznaczają szeroko rozumianą tolerancję oraz równouprawnienie. Znaczenie każdego pracownika oraz akceptacja różnorodności są bardzo mocno podkreślane na każdym kroku w całej strukturze firmy. Dbając o rozwój zespołu przedsiębiorstwo opracowało program Amazing Leaders skupiający się na poszerzaniu kompetencji menadżerów. Ponadto RS utrzymuje harmonię w możliwościach rozwoju zawodowego dla kobiet, by miały równe szanse z mężczyznami w zdobywaniu stanowisk, szczególnie menadżerskich.
To niezmiernie istotne, by młodzi ludzie na całym świecie odważnie zajmowali konkretne stanowisko w tej kwestii, zachowując przy tym życzliwość, by być przykładem dla innych.– podkreśla Karolina Szczepaniak-Batory.
Częścią kultury korporacyjnej RS jest wysoko rozwinięta społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), czyli zaangażowanie w szereg projektów związanych z działalnością charytatywną oraz na rzecz ochrony środowiska. Wynika to przede wszystkim ze świadomości, w jakim stopniu tak duże przedsiębiorstwa eksploatują zasoby naturalne. Jako firma dystrybucyjna zdajemy sobie sprawę, że mamy wpływ na emisję dwutlenku węgla oraz ilość używanych opakowań. W związku z tym w naszych głównych celach strategicznych jest zmniejszenie emisji CO2 oraz wprowadzenie rozwiązań bardziej ekologicznych w kwestii opakowań. Ponadto ważnym krokiem jest rozbudowa w tym roku naszego nowego magazynu w Niemczech, w Bad Hersfeld, który korzysta z zasilania energią słoneczną. – mówi Karolina Szczepaniak-Batory.
RS konsekwentnie pojawia się w mediach biznesowych dla wzmocnienia wizerunku firmy jako lidera w swojej branży. Budowanie świadomości marki wśród klientów oraz badanie rynku to aktualne cele, w kierunku których podjęto odpowiednie kroki.
Budujemy strategię na najbliższe 5 lat. Rozwój komunikacji poprzez kanały digital oraz budowanie kampanii marketingowych skierowanych na pozyskiwanie nowych klientów – to podstawowy kierunek, który obraliśmy ok. 2 lata temu i wciąż go kontynuujemy. Kolejnym krokiem jest budowanie wizerunku RS Components poza otoczeniem ściśle przemysłowym. W bieżącym roku przeprowadziliśmy pierwszą kampanię radiową oraz telewizyjną. Takie działania pokazują jak RS jest zdecydowany na budowanie przewagi rynkowej i komunikacyjnej – mówi Marcin Jóźwiakowski.
RS Components Sp. z o.o. otrzymało nominację z ramienia Europejskiego Ośrodka Rozwoju Gospodarki do nagrody EUROPEAN ECONOMIC AWARD za wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, przyczynianie się do rozwoju przedsiębiorczości oraz postawę proinwestycyjną, która może być inspiracją dla niejednego przedsiębiorcy.
– Izabella Liguzińska