28 lutego 2021

Naturalna polemika

Polemika to polskie kosmetyki naturalne, czerpiące siłę z roślin. Produkty marki są bogate w starannie dobrane i wyselekcjonowane składniki. Polemika wspiera się wyjątkowymi właściwościami herbaty Matcha oraz najczystszymi i najlepszymi jakościowo składnikami roślinnymi. Zawartość kosmetyków została opracowana przy współpracy z najlepszymi specjalistami w branży kosmetycznej. Polemika wsłuchuje się w potrzeby najbardziej wymagających konsumentów. Jest otwarta na dyskusje i stara się zwiększać świadomość użytkowników na temat zdrowia. Wychodzi na przeciw stereotypom dotyczącym pielęgnacji powielanych w mediach i reklamach. W wywiadzie dla Panoramy Gospodarczej, założycielka i pomysłodawczyni marki kosmetyków naturalnych Polemika – Pani Agnieszka Leśniak – dzieli się swoją determinacją i inspiracją, która popchnęła ją do tworzenia nietuzinkowych produktów.

Skąd pomysł na stworzenie marki kosmetyków naturalnych?

Za tym projektem od początku stała moja ogromna pasja. Kosmetyki były odskocznią od mojej pracy zawodowej i pomagały, choć na chwilę, przenieść się w inny świat. Na początku pielęgnacja była jedynie moim zainteresowaniem, ale kiedy zostałam mamą, zaczęłam skupiać się na składach kosmetyków. Zależało mi na ich naturalnym pochodzeniu. Z czasem podjęłam decyzję, że nie chcę kontynuować pracy w szkole i rozpoczynam nową drogę. Stworzyłam markę, która odpowiada na potrzeby najbardziej wymagających konsumentów, takich jak ja.

Czym Polemika wyróżnia się na tle innych marek kosmetycznych?

To co pozwoliło nam zyskać rozgłos i zaufanie klientów, to innowacja na rynku – Hydrofilne masło oczyszczające. Wyróżnia nas fakt, że kluczowym składnikiem każdego produktu jest sproszkowana herbata Matcha – skarbnica antyoksydantów o wyjątkowo bogatym spektrum działania. Słyszymy, że niektórzy najpierw dowiedzieli się o naszych kosmetykach, a później o herbacie Matcha, wtedy dopiero zaczęli ją pić – to nas cieszy!
Nasze kosmetyki mają do 99,5% składników pochodzenia naturalnego, są uniwersalne, proste i komfortowe w użyciu. Lubią je zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Do ich użycia nie potrzeba żadnych dodatków, gadżetów, a nawet wacików. Taki był właśnie mój zamysł – prostota, jakoś, szybkość i skuteczność!

Dla kogo są dedykowane produkty?

Dla ludzi świadomych, ceniących jakość, zwracających uwagę na składy kosmetyków. Lubiących wygodę, minimalizm i szybkość aplikacji. Dla pasjonatów kosmetyków naturalnych, ale nie tylko. Nasze produkty pokochali też makijażyści i amatorzy mocnego, instagramowego makijażu.

Gdzie można dostać Państwa kosmetyki?

Choć jesteśmy na rynku dopiero od ponad roku, produkty marki Polemika można już dostać w wielu drogeriach internetowych oraz w wybranych sklepach stacjonarnych. Dostępność naszych kosmetyków jest coraz większa, choć ekspansję utrudniła nam pandemia koronawirusa. Zapraszam również na naszą stronę gdzie zarówno można poszerzyć swoją wiedzę z zakresu pielęgnacji i właściwości składników użytych w kosmetykach jak i zakupić produkty Polemiki. https://polemika.com.pl/

Który produkt cieszy się największym zainteresowaniem?

Naszym bestsellerem jest Hydrofilne masło oczyszczające – kosmetyk, który zaskoczył wielu odbiorców i podbił niejedno serce. Prace technologów nad tym produktem rozpoczęły się w połowie 2017 roku. Okazał się niezwykle innowacyjny. Ja osobiście byłam nim zachwycona, było to moje „trzecie dziecko”, jednak nie miałam pojęcia jak zareagują na niego inni. Był na tyle niespotykany, że czułam, że moje przedsięwzięcie jest ryzykowne. Okazało się jednak, że warto było podjąć to wyzwanie i amatorzy kosmetyków naturalnych pokochali nowy sposób demakijażu i oczyszczania twarzy.
Nasze pozostałe produkty również mają duże grono fanów, jednak myślę, że to właśnie masło Hydrofilne zwróciło uwagę odbiorców na naszą markę. W dzisiejszych czasach zaskoczenie konsumentów stanowi największe wyzwanie dla firm wchodzących na rynek, nam się to udało!

Jakie są Pani plany na przyszłość marki?

Przede wszystkim zależy nam na ciągłym utrzymywaniu wysokiej jakości produktów. Niedługo wprowadzamy nowości, nad kolejnymi już zaczęliśmy prace. Obecnie, po drugiej fali pandemii, ponownie rozpoczęły się rozmowy o wprowadzeniu marki do nowych sklepów, każdego dnia dostajemy propozycje nowych współprac, stanowi to dla nas ogromny sukces.
Rozpoczęliśmy też pracę nad rebrandingiem i mamy nadzieję, że nowa wersja Polemiki spowoduje powiększenie grona odbiorców naturalnych kosmetyków naszej marki.

Na jakim etapie jest proces wprowadzania nowego produktu na rynek?

Prace nad nowymi projektami rozpoczęliśmy w maju ubiegłego roku. Stworzenie dobrego kosmetyku, przeprowadzenie niezbędnych badań i testów, spełnienie wszystkich wymogów formalnych i wprowadzenie produktu na rynek to proces wymagający i długotrwały. Mogę już potwierdzić, że tej wiosny pojawią się nasze nowości. Wiem, że nasi odbiorcy czekają na nie z niecierpliwością. Poszerzymy nasz asortyment w momencie, kiedy będę zadowolona z rezultatu, jaki osiągniemy wraz z naszymi technologiami.

Jak pandemia wpłynęła na Państwa prace?

Na pewno wszystkich nas zaskoczyła. Wpłynęła na naszą pracę w znaczny sposób, głównie powodując spowolnienie rozwoju marki. Weszliśmy na rynek pod koniec listopada 2019 roku, nie mieliśmy więc zbyt wiele czasu na standardowe działania. Nie mieliśmy szansy na pojawienie się w wielu edycjach targów kosmetycznych, które mają duży wpływ na wzrost rozpoznawalności marki. Nagrody, które Polemika zdobyła, w normalnych warunkach byłyby wręczane podczas specjalnych, uroczystych wydarzeń, tymczasem wszystkie takie gale nie odbyły się. Całkowicie zamknięty został temat wprowadzenia marki do sklepów stacjonarnych, które miały trudny czas. Prace nad nowymi kosmetykami rozpoczęlibyśmy znacznie szybciej, niż miało to miejsce, gdyby nie pandemia.
Wierzymy jednak, że wszystko powoli zacznie wracać do normy i będziemy mogli naturalnie, bez przeszkód się rozwijać.

Z czego szczególnie jest Pani dumna?

Najbardziej dumna jestem ze wszystkich wyrazów uznania, które są do nas kierowane. Otrzymujemy wiele wiadomości ze słowami wsparcia i podziękowania za stworzenie naszych produktów. To niezwykle inspirujące i motywujące dla mnie. Bardzo wszystkim za to dziękuję!
Wielką satysfakcją jest również uzyskanie certyfikatów potwierdzających naszą jakość: Naturalne Polskie 2020, Kobieca Marka Roku 2020, Konsumencki Lider Jakości 2020. Zostaliśmy również pozytywnie zweryfikowani i możemy posługiwać się oficjalnym logo PETA  – „Cruelty-Free and Vegan”. Nasze Hydrofilne masło oczyszczające otrzymało tytuł Hit Konsumenta Roku 2020 oraz Influencer’s Top 2020. Marka Polemika została także nominowana do nagrody “Lider Gospodarki Regionalnej” przez Europejski Ośrodek Rozwoju Gospodarki. Każde takie wydarzenie przynosi mi niebywałą radość i pokazuje, że warto było podjąć ryzyko obrania własnej ścieżki i założyć firmę.


Jestem też szczęśliwa, że udało mi się zmienić swoje życie i zrobić coś fantastycznego dla siebie. Przez kilkanaście lat byłam nauczycielem języka angielskiego i trudno było mi porzucić szkołę na rzecz całkowicie nowego przedsięwzięcia. Właściwie, wydawało mi się to niewykonalne. Jednak podjęłam ryzyko i dziś wiem, że była to świetna decyzja.
Mimo braku doświadczenia, w krótkim czasie wypracowałam dość dużą rozpoznawalność marki, szczególnie wśród osób interesujących się kosmetykami naturalnymi – to też duży sukces.

– Karolina Hentisz