Art in Energy – innowacje w branży kolejowej

Od początku istnienia transportu kolejowego próbowano tak zorganizować infrastrukturę kolejową oraz budować lokomotywy, czy też składy kolejowe, by uzyskiwały możliwie najszybsze prędkości. W chwili obecnej, specjaliści i inżynierowie nadal zastanawiają się, jak można jeszcze bardziej wpłynąć na ich prędkość, pomimo że pociągi np. Japoński Maglev, którego rekord prędkości to 581km/h są szybsze niż niektóre samoloty.

Firma Art in Energy świadczy usługi z zakresu budowy, modernizacji, projektowania, utrzymania sieci trakcyjnych oraz prac elektroenergetycznych związanymi z branżą kolejową. O ich konkurencyjności świadczy nie tylko świetnie wyposażona baza sprzętowa ale także wyspecjalizowana kadra. Podejmą się nawet bardzo trudnej inwestycji. Stosują nowoczesne i wydajne rozwiązania. Sprzęt dostosowany jest do wjazdu na tory na każdym przejeździe kolejowym, co wpływa na szybką reakcję w przypadku prowadzenia inwestycji i usuwania awarii sieci trakcyjnej. Prowadzone są także prace dotyczące konserwacji i bieżącego utrzymania sieci trakcyjnej na liniach kolejowych.

Jeśli coś się nie rozwija, to nie stoi w miejscu, ale się cofa. To zdanie jest szczególnie prawdziwe jeśli chodzi o kolej. Polskie i europejskie przedsiębiorstwa muszą postawić na innowacyjne technologie, cyfryzację i automatyzację. Branża kolejowa stanowi duży obszar umożliwiający wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań i optymalizacji procesów. Firma Art in Energy podejmuje z sukcesem działania wprowadzenia technologii, które usprawniają proces budowy i utrzymania infrastruktury kolejowej poprzez wykorzystanie najnowszych technik pomiarowych opartych na laserach i technologii GSM. W 2017 roku firma podpisała umowę na realizację projektu, którego celem było wdrożenie technologii wpływającej na wzrost efektywności budowy sieci trakcyjnych. System został wprowadzony w pojazdach dwudrogowych. Dzięki niemu, już na etapie pierwszego montażu możemy precyzyjnie wyznaczyć punkty podwieszenia sieci trakcyjnej, co w efekcie prowadzi do skrócenia czasu budowy sieci trakcyjnej o ok. 20% oraz znacznie ogranicza uszkodzenia warstwy ochronnej konstrukcji wspornych – mówi Prezes Firmy Arkadiusz Błoch. Otrzymanie tego grantu było dużym krokiem w kierunku rozwoju przedsiębiorstwa. Zakupiliśmy grunt, wybudowaliśmy zaplecze produkcyjne, zakupiliśmy odpowiedni sprzęt, zatrudniliśmy nowych pracowników – załoga licząca 10 osób rozrosła się do blisko 60-cio osobowej kadry. Staliśmy się bardziej konkurencyjni i innowacyjni. Projekt powstał ze środków Unii Europejskiej, a jego koszt opiewał na kwotę ponad 10 mln zł.

-Augustyna Szczepańczyk